marți, 16 iulie 2019

Vacanta in Egipt

Mai 2019 - am plecat cu avionul din Cluj spre Egipt avand bilete de sejur de 7 nopti la Hurghada. Calatoria a fost excelenta, vremea buna, am admirat de sus pamantul Africii:



 Cum plecarea din Cluj a fost la ora 16:15, la sosire (dupa un drum de aproximativ 3 ore) a fost intuneric (ora la Cairo este ora Europei Centrale).
La aeroport am fost intampinati de o intreaga trupa din partea turului operator din Romania, toti inarmati cu mape, insirati de la iesirea din aeroport si pana la autobuzele / microbuzele care urmau sa ne duca pe fiecare pana la hotel. A fost imposibil ca cineva sa se rataceasca. La hotel am fost cazati destul de repede asa ca am plecat intr-o scurta recunoastere.
In Hurghada hotelul se afla chiar in centrul statiunii asa ca am putut sa ne plimbam si sa admiram strazile fara a lua autobuze. Pe strazi nu exista marcaje nici pentru treceri de pietoni dar nici intre benzile de pe carosabil. Pe intuneric masinile circula fara sa-si aprinda farurile; daca intalnesc pietoni ii "semnalizeaza" cu un simplu flash parca spunand " ai grija ca vin". Pietonii trec strada pe unde apuca, cand pot, cu grija la masini. Cu toata lipsa de reguli de circulatie nu sunt accidente.
 
Intorcandu-ne la hotel, acesta dispunea si de o mica gradina zoologica aflata langa parcul de joaca al copiilor.



Pe domeniul resortului am intalnit si o adevarata gradina botanica:




Plaja e frumoasa, ne cumparasem de acasa pantofi speciali pentru plaje cu corali, dar nu i-am folosit, se putea merge descult pe nisip. Am admirat culoarea marii la apus (albastru inchis, ca otelul), dar si dimineata cand era de cel mai frumos turcoaz.
Vizavi de noi era insula Giftun - frumoasa foc, cu aspect oarecum lunar...
Si una din piscinele resortului:
Mancarea la hotel a fost buna, bauturile diverse, s-a putut lua masa atat in incinta restaurantului, pe terasa mare a hotelului, dar si pe plaja la terasa de acolo s-a putut servi pranzul. Standurile cu bauturi sau cu gustari s-au aflat si pe plaja.
De cumparat a trebuit sa cumparam doar apa, aceasta e la mare pret in Egipt. Pentru un mic bacsis personalul de la curatenie ne lasa zilnic cateva flacoane de 0.5 litri cu apa rece. Si in excursiile efectuate s-a putut cumpara apa rece imbuteliata tot la 0.5 liti si de la soferul autocarului (0.5 dolari bucata). Nu este indicat sa consumati apa de la robinet dar nici cuburi de gheata in bauturi.

Ghidul alocat noua, vorbitor de limba romana, ne-a oferit excursii din partea agentiei din care ne-am ales 3, astfel avand si o reducere de pret. Cele alese au fost Luxor - templul Karnak - Valea Regilor, a doua Cairo - muzeul Egiptean - piramidele - sfinxul, iar a treia a fost o plimbare de aproximativ 45 minute cu un submarin Seascope pe Marea Rosie.

Una peste alta, sejurul a fost extraordinar, mai ales datorita excursiilor pe care am avut norocul sa le facem la Luxor si Cairo.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu